Írjon a Kiss Csillag Alapítványnak

Egy kérés részünkről

Alapítványunk szinte kizárólag önkéntes munkát végez, amit minden munkatársunk munkahely mellett, szabadidejéből áldoz ránk, ebből kifolyólag minden megkeresés esetén türelmet kérünk.

Minden kérést és kérdést megválaszolunk, amint lehetőségünk adódik rá, de előfordulhat, hogy nem tudunk azonnal reagálni.

Kérése/Kérdése van?

Keressen minket bizalommal a lenti űrlap kitöltésével, e-mailben, vagy a Facebook csoporthoz tartozó Messenger alkalmazásban. Ezt követően munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot, amint módjukban áll.

Adományozni szeretne?

Amennyiben adományát szeretné eljuttatni hozzánk, azt előzetes egyeztetés alapján megteheti Deszken található központi raktárunkba, vagy az alábbi állandó átvételi pontok egyikén egész évben, valamint az eseti gyűjtések alkalmával a meghirdetéskor megjelölt helyszíneken.

Gyakori kérdések és válaszok

Mielőtt kérdezne

Nézze át az alábbi kérdéseket és az azokra adott válaszainkat, hátha olyan kérdése lenne, amit már korábban megválaszoltunk.

Kik vannak az alapítvány mögött?

Az alapítvány alapítója és kuratóriumi elnöke Kiss-Hanzsa Eugénia, aki egy személyben igyekszik összefogni az alapítvány működését. Mostanra azonban már közel 30 aktív aktivista is segíti ezt a törekvését.

Honnan van pénze az alapítványnak a működésre?

Az alapító személyes hozzájárulása indította el, és tartja fent az alapítvány operatív működését (ami egy raktár bérlését és üzemeltetését, valamint egy autó fenntartását jelenti), ezen kívül minden egyéb esetben pályázati forrásokból és adományozók felajánlásai által tudunk kiadásokat finanszírozni.

A 2023-as bevallási időszaktól kezdve alapítványunk elérte a „közhasznú” státuszt, így a civil szervezeteknek felajánlható adó 1%-okra is jogosultak vagyunk.

Honnan lehet tudni, hogy mire költ az alapítvány?

Mint minden alapítványnak, nekünk is szigorú könyvelési feltételeknek kell megfelelni, és ennek megfelelően átláthatóan működni.

Alapítványunk megalapítása óta az alábbi könyvelési szempontból lezárt évekkel és a hozzájuk kapcsolódó éves beszámolóval rendelkezik:

Mire pályázott az alapítvány?

Eddigi sikeres pályázataink az operatív költségeink csökkentését célozták, így az eddigi sikeres pályázataink a raktár fejlesztésére és az arculat kiépítésére fordítottuk, hogy a hatékony működés mellett minél szélesebb körben megismerhessék a munkánkat.

Továbbá szintén egy sikeres pályázati forrásunk felhasználásának köszönhetően két részmunkaidős munkatársat is alkalmaztunk időszakosan, az adományok körül felmerülő raktározási feladatok elvégzésére.

Mit lehet kérni az alapítványtól?

Mivel önálló bevételi forrásunk nincs, így kizárólag olyan adományokkal rendelkezünk, amit adományozók már felajánlottak számunkra. Ezért olyan kéréseket tudunk (szinte) azonnal teljesíteni, amik éppen a raktárunkban vannak.

Minden olyan kérés, amiből éppen nincs raktáron, gyűjtés útján próbálunk kiszolgálni, amihez olykor több idő kell.

Mi van az alapítvány raktárában?

Amikor egy adományozó fel szeretne ajánlani valamit, mi azonnal mérlegeljük, hogy van-e a látókörünkben olyan család vagy akár egyedülálló személy, akinek szüksége lenne az adott dologra, és ha igen megpróbáljuk azonnal el is juttatni.

Ha nincs ilyenről tudomásunk, akkor (például ruhák esetén) szortírozás után a raktárunkban kerülnek elhelyezésre.

Ennek megfelelően raktárunkban olyan felajánlott adományok találhatóak, amiknek még nem találtunk gazdát. Ezek leginkább az alábbi termékcsoportokba sorolhatóak:

  • használt ruhák/lábbelik
  • bútorok
  • mosó- és tisztálkodó szerek
  • gyermekjátékok
  • könyvek és papír-írószerek
  • gyógyászati segédeszközök
  • babaápolási termékek és eszközök
  • autós kiegészítők babáknak és kisgyerekeknek
  • háztartási kis és nagygépek
  • kerékpárok
Hogyan kérhetek az alapítványtól?

Alapítványunk minden esetben felveszi a kapcsolatot az adományozott személlyel családdal, és egy személyes találkozás alkalmával környezettanulmányt készítünk. Erre kizárólag belső használatra van szükség, hogy tudjuk az adott helyen mire lehet szükség (akár a későbbiekben is, ha felajánlások érkeznek).

Bár kapcsolatban állunk védőnőkkel és gyermekjóléti szolgálatok munkatársaival, mi soha nem kezdeményezünk eljárást. Sőt, inkább ezek.a munkatársak szokták figyelmünkbe ajánlani azokat a családokat, ahol szükség lehet a segítségünkre, így az alábbi fő csatornákon keresztül lehet minket elérni:

  • helyi védőnőn keresztül
  • családsegítő által
  • kórházi vagy intézményi szociális munkás révén
  • közvetlenül felkeresve minket
    • Facebook-on
    • a kiss.csillag.alapitvany@gmail.com címre küldött email-en keresztül
    • vagy a lenti űrlap kitöltésével
Kérhetek pénzt az alapítványtól?

Nem. Alapítványunk az általános céllal érkező pénzbeni felajánlásokat a működési költségeire fordítja (amit még így is ki kell egészítenie az alapítónak), így ilyen célra fordítható keretünk nincs.

Évente néhány alkalommal azonban vannak olyan kivételes esetek, amikor alapítványunk részt vesz pénzbeni támogatás gyűjtésében. Ilyenkor általában alapítványunk csupán társszervezetként csatlakozik egy másik szervezet által indított gyűjtéshez, vagy csupán az adminisztrációs hátteret biztosítja.

Ezek legtöbbször a társadalom nagyobb részét megmozgató események, amik tőlünk függetlenül is kellő figyelmet és támogatást kapnának az emberektől. Hétköznapi nehézségeket igyekszünk áthidaló megoldásokkal kisegíteni, mint például tartós élelmiszerrel, ruhával és/vagy bútorral, esetleg egyéni igényekre szabott tárgyi adományokkal.

Megélhetési problémákon, albérlet- és/vagy rezsi számlák kifizetésében, tartozásrendezésben sajnos nem áll módunkban segíteni.

Ki kell töltenem valamit, ha fel akarom venni a kapcsolatot?

Igen. Különböző nyomtatványaink vannak mind adományozók, mind adományozottak részére, amik különböző célokat szolgálnak.

Adományozott: nyilatkozat arról, hogy adatait csakis az alapítvány számára adja át, valamint arról, hogy az átadás során készült fényképeket hol használhatja fel az alapítvány (természetesen lehet kérni azt is, hogy ne kerüljön nyilvánosságra semmilyen formában).

Adományozó: nyilatkozat arról, hogy névtelen kíván-e maradni, vagy adatai átadhatóak-e a támogatott személynek.

Intézmény: intézményi-fenntartó nyilatkozat arról, hogy az intézmény dolgozóinak adatait és az átadás során róluk készült fényképeket az alapítvány hogyan kezelheti.

Hogyan segíthetem az alapítvány munkáját?

Minden segítséget elfogadunk, legyen szó tárgyi vagy anyagi felajánlásról, de nagyon örülünk annak is, amikor valaki idejét áldozza arra, hogy munkánkat segítse önkéntes tevékenységével.

Mindezekről részletesebben olvashat „támogatás” oldalunkon.

További kérdése maradt?

Kapcsolat felvétel

Keressen minket bizalommal

Naprakész információval, és aktuális érdekességekkel a Facebook oldalunkat frissítjük rendszeresen, éppen ezért az ezen az oldalon található állandó információk mellett oda is érdemes ellátogatni. További kérdésekre az alábbi űrlap kitöltésével e-mailben válaszolunk.

Telephely, Deszk

6772, Hrsz 1301

NatúrPont, Szeged

6720, Somogyi utca 16.

Yettel, Árkád Szeged

6724, Londoni Krt 3.

Szmöre játkébolt, Szeged

6723, Retek utca 27.

Sóklinika, Szeged

6722, Honvéd tér 5/b.

A fenti helyszínek kizárólag az adott üzlet nyitvatartási idejében elérhetőek, ezért felkeresésük előtt tájékozódjon az aktuális nyitvatartási rendről.

Kövessen minket közösségi oldalunkon:

Verified by MonsterInsights